-
Zwroty i reklamacje
Prawo do zwrotu towaru czyli odstąpienie od umowy
Dokonanie zwrotu towaru, a więc odstąpienie od umowy zawartej w tym zakresie ze sprzedającym, reguluje ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (j.t. Dz. U. z 2020 r., poz. 287).
Zgodnie z art. 27 w/w aktu prawnego – konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
Zwrot towaru ze sklepu internetowego można dokonać poprzez złożenie sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, mailowo na adres makomix@interia.pl.
W wysyłanym mailu powinny się znaleźć informacje zawierające:
- Numer zamówienia lub numer faktury
- Określenie, czego dotyczy zwrot, ewentualnie jakiego produktu brakuje i w jakiej ilości
Warunki zwrotu:
- Do zwracanego produktu należy dołączyć dowód zakupu (fakturę, paragon)
- Produkt nie może nosić śladów użytkowania.
Dla ułatwienia klientowi zwrot produktu istnieje możliwość szybkiego zwroty za pomocą InPost https://inpost.pl/szybkie-zwroty
Reklamacje
Warunkiem zastosowania reklamacji jest wadliwość zakupionej rzeczy. Kluczowe regulacje w tym zakresie znajdują się w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r – Kodeks cywilny (j.t. Dz. U. z 2020 r., poz. 1740 z późn. zm.), zawierającym przepisy o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy (i zwrotu towaru), chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie, a więc ją naprawi. Ograniczenie to jednak nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo nie uczynił on zadość obowiązkom wynikającym z tej normy prawnej.
Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast tego domagać się usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.
Na stronie sklepu są oferowane produkty na specjalne zamówienie klienta, takie produkty nie podlegają reklamacji.